Понеділок, 23.04.2018, 07:38
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Використання Microsoft Power Point для створення опорних конспектів | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Форма входу
Пошук

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Персональний комп'ютер на уроках фізики

Використання Microsoft Power Point для створення опорних конспектів

 

Одним з методів роботи вчителя є організація навчального процесу на основі використання опорних конспектів. Яким же чином будується навчальний процес з використанням даної методики? Матеріал теми ділиться на крупні блоки, що мають смислову і логічну завершеність, по кожному блоку складається опорний конспект. Опорним конспектом є листок з малюнками, формулами, окремими фразами і словами, в яких закодована певна інформація. Необхідність конспектів (схем, сигналів) обумовлена тим, що в кожному класі є учні з різними здібностями, з різним темпом засвоєння матеріалу, що вивчається. Види опор можуть бути різними, але загальний принцип, сформульований педагогами-новаторами, такий: "Для того, щоб навіть слабкий учень міг відповідати біля дошки достатньо вільно, не затримувати і не збивати темп уроку, перед ним повинна бути опора. Це не наочна допомога у вигляді таблиць, а дороговказна нитка розповіді, правила, способу розв'язування задачі. Слабкі учні користуються опорою довше, ніж сильні, але ця різниця у класі непомітна, всі відповідають упевнено і заслужено одержують хороші оцінки".
Використання опорних конспектів дозволяє вчителю наочно відобразити матеріал, що вивчається, сконцентрувати увагу учнів на найбільш важливих місцях, багато разів повторювати вивчене, провести оперативний контроль засвоєння матеріалу, залучити до контролю знань батьків. Повторення з включенням трьох видів пам'яті - зорової, слухової і моторної - дозволяє успішно засвоїти матеріал, що вивчається. Метою складання опорних схем є надання матеріалу теми наочно-графічного вигляду, щоб він став зрозумілішим для дітей. Щоб видно було логічну схему пояснення нової теми.
Використання мультимедійних технологій дає можливість створювати конспекти не тільки у вигляді статичних зображень. Можна створити "живий" конспект, використовуючи програмний засіб Microsoft Power Point. Розглянемо можливий алгоритм створення такого конспекту:

  • Спочатку ретельно відбирається матеріал, що буде включений до опорної схеми, уважно вивчається за підручником, яким користуються учні, виділяються головні, вузлові моменти;
  • Встановлюємо логічний зв'язок між ключовими сигналами теми;
  • Продумуємо, як це відобразити графічно на опорному конспекті уроку;
  • У програмі Power Point створюється один або декілька слайдів, що відтворюють опорну схему;
  • На основі матеріалу створюється текстовий файл розповіді вчителя;
  • Текстовий файл озвучуємо - записується аудіо файл;
  • Потім створений в Power Point слайд доповнюється мультимедійними ефектами і звуком.

Таким чином, учень після вивчення матеріалу на уроці отримує не тільки статичне зображення опорного конспекту, а може використати текст та аудіо запис розшифровки конспекту, а при наявності комп'ютера - анімовану презентацію  в Power Point.
Тому процес вивчення і запам’ятовування конспекту може бути різним в залежності від наявності технічних засобів:
Учень готується за «традиційною» методикою у випадку, якщо не має доступу до технічних засобів;
Якщо учень має будь який пристрій для відтворення звуку він може дивлячись на статичне зображення слухати розповідь учителя. Це серйозний резерв вивчення матеріали оскільки аудіо пристрої надзвичайно поширені і користуються популярністю в учнів;
Ще один варіант засвоєння матеріалу опорного конспекту – перетворення файлу Power Point у відео файл будь якого з популярних  форматів з можливістю програвати його на DVD програвачах.
Найкращий варіант  підготовки отримує учень при наявності комп’ютера. Він може в повному обсязі використати можливості презентації.
Методика роботи з опорними конспектами вчить учнів чіткості викладення, виділенню головного в матеріалі, дає можливість працювати невеликими порціями, зручними для засвоєння і запам'ятовування, забезпечує учням успішність просування в засвоєнні системи фізичних знань.
Усі конспекти створені в програмі MS Power Point, і у разі використання їх іншими вчителями, можуть бути легко змінені. Звук для презентацій можна записати в будь - якому звуковому редакторі. Ми використовували для запису та редагування файлів Cool Edit Pro. На рис. 1 показано опорний конспект "Наукові методи вивчення природи", конспект створений ученицею 10 класу Кириленко Аліною.

Рис.1

Подивитися опорний "Наукові методи вивчення природи"онлайн.

 

Завантажити опорний конспект "Наукові методи вивчення природи". 7 клас за підручником Ф.Я.Божинова. Microsoft Office PowerPoint 2003..

Завантажити опорний конспект "Дифузія". 7 клас за підручником Ф.Я.Божинова. 

 

Після створення основного слайду бажано ввести пояснення і коментарі у вигляді додаткових слайдів з тлумаченнями логічних частин основного конспекту. На ці слайди створюються гіперпосилання. Слайди обов’язково повинні містити кнопку повернення до основного слайду. Приклад такого опорного конспекту з слайдом-гіперпосиланнями показано на рис.2 - 3. Це конспект з інформатики для учнів 9 класу з теми «Програмне забезпечення» (конспект складено за підручником: Інформатика: 9 клас / Й.Я.Ривкінд, Т.А.Лисенко …)

 

 

Рис.2

Рис.3




 


Гребенщиков Сергій Валентинович вчитель фізики Давидівобрідської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів serggreb1960@gmail.com

Зробити безкоштовний сайт з uCozCopyright MyCorp © 2018