Одним із завдань курсу фізики є формування в учнів базових фізичних знань. Комп'ютерне тестування - ефективна форма контролю, перевірки і самоперевірки знань учнів. Комп'ютер - ідеальний інструмент для проведення тестів. Завдяки йому ця процедура стає простою і масовою, зводить до мінімуму витрати часу.
Програма «Ступінчастих тестів» має відмінності від програм для тестування і створена саме для перевірки базових, найбільш важливих знань учнів. У чому її основні особливості:
- для проходження тесту треба правильно відповісти на всі запитання. У випадку неправильної відповіді питання повторюється;
- більшість завдань тестів мають декілька варіантів правильних та неправильних відповідей. Під час проходження тесту, кількість правильних і неправильних відповідей формується випадково;
- у завданнях відкритої форми, які потребують уведення відповіді з клавіатури, запитання також формуються програмно;
- проходячи тест, учень може допустити 2 – 5 помилок ( визначається програмно), що схоже на проходження учнем комп’ютерної гри.
Питання тестів розділені на блоки (аналогія з рівнями комп’ютерної гри), наприклад:
- Блок 1. Основні поняття і визначення. Позначення фізичних величин.
- Блок 2. Формули. Одиниці вимірювання.
- Блок 3. Розв'язування задач.
Учень може проходити тест багато разів. Щоразу він фактично матиме інший варіант завдань і відповідей, тому, крім контролюючої, тест виконує ще й навчальну функцію.
«Ступінчастий тест» використовується в навчальному процесі як частина залікової роботи. У випадку його проходження учень отримує 4-5 залікових балів. Інша частина заліку: розв’язування кількісних та якісних задач із фізики. Бали, одержані за дві частини заліку, додаються.
Працюючи із запропонованими тестами:
по-перше, підвищилася мотивація учнів;
по-друге, вимоги для складання залікової роботи стали точними і зрозумілими;
по-третє, є можливість вибрати індивідуальний темп навчання.